miercuri, 1 aprilie 2009

Oportunitatile din 2009

Dupa toate articolele citite in ultima luna despre subiectul devenit redundant al crizei, perioadei de tensiune, momentelor critice – trag linie si extrag concluzii... unele cuantificabile, altele abstracte si stereotipice:

1. In ciuda recesiunii, vor exista si multe oportunitati in anul 2009. De exemplu, este preferat parametrul cu risc minim si eficienta maxima. La publicitatea de masa, canalele de comunicare cu cel mai mic cost pe mia de contacte sunt cele mai cautate (de ex. TV). La fel sunt şi canalele de comunicare ţintite către o audienţă selectivă (de ex. online).

2. In aceeasi ordine de idei, se cauta drumul cel mai scurt si mai ieftin de la mesaj la vânzare, care se numeste marketing direct.

3. Din ciclul „ce nu te omoara te face mai puternic”, criza va ajuta agentiile de publicitate sa se maturizeze.. (pentru ca oricum n-au de ales)

4. Va exista o crestere a bugetelor de media pentru companiile din segmentul alimentar, precum si pentru restaurantele de tip fast food (probabil exista tendinta de a contracara depresia provocata de criza cu un cheeseburger dublu)

5. Ultima concluzie are, cel putin pentru companiile din Romania, un suflu oarecum utopic. Datorita acestei perioade delicate, cu schimbari majore, in care companiile fac disponibilizari si iau decizii importante de business, au nevoie de consultanta, iar PR-ul este indispensabil in astfel de momente.

Si totusi, agentiile care ofera servicii de PR ar trage foloase de pe urma necazului celor disponibilizati...

Un comentariu:

  1. pe acelasi principiu... ce nu te omoara te face mai puternic... cred ca toate ramurile economice au de castigat. de la sistemul bancar la televiziune, de la bursa la imobiliare. uitandu-ma insa la ilustrul Boc... trag concluzia ca exista si segmente sau oameni care nu se pot maturiza nici daca ar trece prin 10 crize financiare... si nu numai

    RăspundețiȘtergere